tisdag 31 mars 2009

Molly har gått och skruvat...

... lite på sig de senaste veckorna, och till slut tagit mod till sig att bekänna:

"Mamma.... när börjar 'Sjukhuset' på TV igen...? Eller kan man ladda hem några gamla avsnitt? Jag har inte sett några operationer på jättejättelänge... så jag kanske inte vill bli ortopedkirurg längre."

Nähä.

När jag var liten ville jag bli advokat. Jag satt och kollade på rättegångs-TV med Kerstin Sandels och Henning Sjöström när jag var barn. Och jag lusläste expressen varje dag när pappa kom hem från jobbet. Hade det skett något mord var det superspännande. Det var det bästa jag visste!

Men titta nu var jag har hamnat! Det kanske inte är så bra att ha för höga ambitioner som barn, det kanske skiter sig totalt då. Molly kanske blir städerska eller något annat lågavlönat nu.

Vilken tur att Ludvig då vill bli pizzabagare!

Inga kommentarer: