onsdag 11 mars 2009

Vilken konstig kväll...


... det blev.

När jag skulle gå och lägga mig i badet med Rosing, hittade jag plötsligt inte boken. Jag fattade såklart att Mattias gömt den nu när vi skulle få hem lite folk. Att överhuvudtaget ha ett sådant lågvattenmärke hemma är oerhört pinsamt. Efter ett undrande sms till maken återfanns den i det mörkaste mörker bredvid vår säng.

Nåväl: Väl i badet började jag läsa. Och att detta kommit i tryck och blivit ett litterärt verk är ett stort mysterium för mig. Och att Daniel Nyhlén som hon skrivit boken tillsammans med kan titulera sig journalist, är helt ofattbart. Det är i särklass den värsta smörja jag har läst - och då har jag ändå plöjt igenom en hel del lättsam socialporr.

Och så har jag så jävla svårt att koncentrera mig. Arsenal spelar den andra åttondelsfinalmatchen mot Roma idag borta. Och matchen har gått till förlängning. Nu sitter jag här med Sportbladets Live-sändning på med högt ljud så jag kan höra när publiken jublar och Eduardo gör mål. Eller om det möjligtvis blir Van Persie.

Allt annat än vinst är en katastrof för mitt välbefinnande på hemmaplan. Nu kanske det blir straffar. Jag tror jag spyr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är den katastrofalt värdelös! Men nu VET vi det så vi slipper att bara tro =)
Puss