lördag 7 februari 2009

Vilken jättebraig dag...

... det blev idag!
Började med att boka barnkalas för Molly på Nöjesfabriken. Bowling i all ära, nu är det vilda lekar som gäller.

Sedan ringde jag till samordnaren i vårt förskoleområde... och fick veta att Love fått plats på samma avdelning som Ludvig den 1 april! För alla er som inte har barn eller bor här, så är det extremt svårt att ens få plats i barnomsorgen i vårt område såhär på våren. Jag var helt övertygad om att han skulle hamna på akutdagiset på Orrholmen, där barnen som inte är välkomna någon annanstans får gå.

Så nu ska man tillbaka till verkligheten på riktigt. Å nu ligger jag ju inte med chefen längre, så vi får väl se hur det går med arbetstider å sånt.

Hann med en snabbtur på stan oxå när svärmor passade pojkarna! Där träffade jag Johanna helt spontant, ti-hi, å vi gick runt i olika affärer och dreglade över högklackade jesussandaler och stentvättade jeanstajts tills vi kom på att vi har barn å ändå bara går hemma å dräller i jeans och tischa. Så partyoutfitsen går helt bort - i år igen.

MEN när jag gick in på Vila fanns det en tunika som det stod "Maria" på, så det var inte mycket annat att göra än att ta fram plånboken. Å för 299 spänn blev vi ett par. Y

Inga kommentarer: