torsdag 19 februari 2009

Fan, det känns som om...

... jag har taggtråd i halsen. Jag känner mig ganska risig faktiskt. Jag har virat in mig i min morgonrock och varma tofflor och ska kolla på Desperate Housewives nu. Och jag har kokat te och hämtat en kardemummaskorpa som jag bakat tidigare idag.

Även Love är ute på ett litet sidospår från banan. Han verkar inte fatta att magsjukan är över. Han vill inte göra nåt. Inte bli buren. Inte stå eller sitta och plocka in ut in ut med sina grejer. Inte äta nåt heller. Jag misstänker att även han har taggtråd i truten. Men gnälla kan han.

Och Ludvig har en jättejobbig treårsstrid inom sig, och smågrinar för minsta motgång eller minidetalj som inte är som den ska.

Och det bara snöar. Långpromenader på oplogade vägar är inte min grej.

Morgondagen lär bli intressant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade svärdotter att ha taggtråd i halsen är inte skönt det förstår vilken idiot som helst.
Vad kan jag göra?
Kan Ludvig få komma till mig och ligga över?
Långprommenad med Love känns inte lockande i detta snöväder!?
Kram svärmor