onsdag 18 februari 2009

Idag åker mamma och Peter...




... till Brasilien. Varje dag de senaste veckorna (minus magsjukeperioden!) har jag ringt och sjungit Cornelis Vreeswijk för henne: "Varje kväll vid åtta-tiden, går jag stigen nerför berget, och så hoppar jag på bussen som går till Copacabana..." Hon älskar mig.

Igår frågade hon vad jag skulle vilja ha från Brasilien i present. Det enda jag kan komma på spontant är en Latin Lover. Mamma undrar om det räcker med att han är över 18? Mamma vill nog också ha en Latin Lover med stora L. Men hon nöjer sig med Peter.

Men så kommer jag på att jag skulle vilja ha något slags sydamerikanskt smycke, något fint. "Något indianinspirerat?", undrar mamma. Men fjädrar och drömfångare och sånt är det värsta jag vet, så det är bäst hon inte köper något. Jag tänker mig mer något snirkligt och lite bohemchict i silver.

Och så skulle jag vilja ha mockasiner med fransar i Minnetonka-stil, men med ordentlig sula så jag kan ha dem ute. Mamma fattar inte alls vad jag menar.

"Men åh, köp en panflöjts-CD då eller vad som helst, det blir bra", säger jag.
"Men den kommer du väl aldrig lyssna på?", frågar mamma.
"Nej, det vet jag väl", svarar jag.

1 kommentar:

C.Nilsson sa...

Jag röstar på äkta sockerrörsbrännvin (Cachaca, ellerhurdetstavas) så du kan göra din egen smarriga Caiprinha