tisdag 24 februari 2009

Äntligen! Nu ska hon...

Kungen ser inte helt glad ut.


... få gifta sig, vår kronprinsessa. Jag som inte är royalist överhuvudtaget egentligen, satt bänkad framför tv:n när de tillkännagav förlovningen kl 16 idag. Daniel satt stel men medietränad till tusen i soffan och såg lite plufsigare ut än vanligt. Och Victoria läste sitt tal innantill men med lika mycket inlevelse som när en lågstadiefröken har högläsning. Har dock lite svårt att koncentrera mig på vad hon säger eftersom det enda jag kan fokusera på är hennes breda maskulina käkparti.

Men iallafall så är det fint med kärlek. Fast han får en hiskeligt ful titel. Prins Daniel, Hertig av Västergötland. Prins Daniel!

Det känns bra i hjärtat när en kungemedlem gifter sig med någon av folket. Tillåmed när det är en gymägare från Ockelbo. Det är lite barndomssaga över det hela åsså ska de leva nåtsåinihelvete lyckliga i alla sina dagar.

Som när prins Haakon gifte sig med Mette-Marit. Det är ungefär lika stor skandal som om jag skulle gifta med med Carl Philip. Men i Haakons tal till sin sprillans nya brud tackade han en massa, och så sa han: "Tack för att du ger mig möjlighet att leva med Marius." Det var det finaste jag hört som ung singelmamma! Det finns hopp för alla.

MEN. Jag gillar ändå inte när föräldrar kallar sin nya bebisflickor för prinsessor, det retar gallfeber på mig. Som om prinsessa är det finaste man kan vara!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra talat Maria!!!!Svärmor