onsdag 11 februari 2009

Så jag och Molly...

... åkte till stan och fikade på T. Sedan köpte vi knallrosa badskum, hårinpackning, ansiktsmasker och jordgubbsdoftande bodylotion.

Och när vi kom hem å skulle börja spa-a oss på kvällen, började Ludvig kräkas alldeles galet, så jag fick springa upp ur badkaret stup i minuten för att byta lakan och torka spyor ur håret.

Å när jag insåg att Ludvig inte hade för avsikt att sluta kräkas och därmed har magsjuka, satte jag givetvis på en deg. Vad är det här med min senaste besatthet för att baka? Deg är ett substitut för... vad? Terapi, någon?

Men kvällen bestod allt som allt i:
  • Bebis som inte ville sova - antagligen nån bugg där med.
  • Kräkmellanbrolla.
  • Ljuvligt doftande storasyrra med lent hår å rosiga kinder.
  • Pappa som får ställa in sin efterlängtade Trysil-resa med jobbet imorgon. Så jävla synd!

Men också...

  • Goda kardemummasnäckor med råsocker.

Så nu fikar vi lite mellan kräkningarna, Ludvig och jag. Han dricker saft och så ser vi på Seinfeld.

1 kommentar:

Anonym sa...

magsjuka.. mardrömssjuka.. pleeease inbilla mej att det va ngt han hade ätit bara.. för johanna va hemma hos dej idag.. o kom sen över till mig.. med alla bakterier då eller??? oooohhhh nooo!!! måste genast springa o leta upp vitpepparkorn.. innan hypokondrikern i mig kryper fram.. eller vänta nu.. to late!!!