onsdag 18 februari 2009

Igår läste jag en krönika av...

... Linda Skugge som jag blev mycket förtjust i. Den var så bra att jag måste återberätta hela här. Fredrika, du är den enda som jag vet läser här som inte har minidrakar, så ta inte åt dig. Du är undantaget som bekräftar regeln. Dessutom verkar du ha fått en stalker, men det får vi prata mer om en annan gång.

Här kommer den iallafall:

"'Ni mammor, ni är så himla desperata, unga tjejer är så mycket härligare", sa en kille häromdagen.

Jag blev såklart skitförbannad. Här kommer ingen och dissar en mamma! Jag har tre barn, jag kan allt! Jag orkar allt! En diss och ni åker på en sån fet jävla smäll!

Nu ska ni får höra varför vi mammor är bättre än alla andra människor. Vi har erfarenhet, vi har en enorm stresströskel, vi tar hand om små nya liv dygnet runt, samtidigt som vi jobbar och drar in pengar, vi klarar fanimig allt. Vi jobbar när vi är sjuka. Vi ligger aldrig ner trots sjukdom eller trötthet. Vi biter ihop för att vi är gjorda av stål. Till skillnad från barnlösa tjejer som knappt klarar av att ta hand om sitt jobb för att de går ut och festar och måste fika hela dagarna.
Mammor är bäst per definition... på allt!

De är snyggare än unga barnlösa brudar. Barnlösa brudar är nervösa, saknar livserfarenhet och har inte den där mammakärleksgnistan i sina ögon.

Kolla en barnlös tjej i ögonen och där är helt tomt och kallt. Kolla sen in i en mammas ögon och där lyser det! Nåt tänds i blicken sekunden man får sitt första barn. Man ser på långt håll vilka som är mammor, prova så får ni se.

Vem är härligast, en tjej som har kärlek i varenda por och som har jordens bästa kroppsliga självförtroende eftersom hennes kropp har burit och fött barn, eller en ung barnlös tjej som har sex en gång i halvåret? Just det, mammor har sjukt mycket sex! Tro inget annat.

Vem tror ni har mest sex? En ung singelbrud eller en mamma med många barn? Vet ni egentligen hur jäkla mycket sex som krävs för att man ska bli gravid så många gånger?

Mammor kan ha sex på bestämda klockslag. Mammor kan knulla i sömnen. Mammor kan knulla på obekväma platser medan barnen kollar på teve.

Dissar ni en fräsch mamma så kommer ni ångra er så jävla mycket. Hur tror ni att den barnlösa singeltjejen ser ut efter tre barn? Det kan vara så att hon måste lyfta upp de stora tuttarna för att komma åt med tvål under dem. Då ni, då kan ni ju sitta där och jag hoppas att ni blir jätteupphetsade. Grattis!"

Denna krönika blir mitt nya mantra! YYY

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maria du är helt underbar,jag har inte skrattat så på länge.
Kram svärmor

Anonym sa...

Tack hjärtat för att du satte mej som undantag =)
Men ett bekymmer...jag är inte ung, bara barnlös å jag har sex mer sällan än en gång i halvåret.
Kan du tillägna såna som mej ett blogginlägg?
Puss
Ps. mm, tror vi har en stalker att diskutera.