tisdag 3 februari 2009

En natt/morgon nu när Ludvig var sjuk...

... vaknade Love klockan tre och åt välling. Å somnade inte om.

Klockan halv fyra hade han väckt Ludvig också. Å alla var klarvakna, utom jag.

Först tänkte jag att jag slår ihjäl dem båda på studs, men sen tänkte jag att jag trots allt gillar dem rätt så mycket, så jag satte på mig mina fårskinnstofflor och gick upp.

Och när jag kom upp, så bestämde jag mig för att antingen sitter jag här och kokar av sömnlös ilska inombords eller också hittar jag på något. Så jag bestämde mig för att baka bröd.

Klockan kvart över fyra hade jag en deg på jäsning. Jag tänkte att om någon tittar in genom mitt köksfönster nu så tror de att jag förlorat allt vett och sans. Valde ett recept ur Leila Lindholms fantastiska bok "A piece of cake", nämligen dinkelbröd med solros- och pumpafrön.

Halv sju var frallorna klara i ugnen! Love hade somnat om för länge sedan.
Å jag drack en liter te, tog en rykande macka med ost och groddar, knyckte lite på nacken och gick in å väckte Molly.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gott det låter med nybakat bröd till frukost.Kram Maggis

Anonym sa...

Ok, återigen har jag fått det bekräftat att jag INTE ska ha fler barn...

Love you!