söndag 21 december 2008

Torsdag 18...

... december

Gick upp vid halv nio för att äta lite gratisfrulle på hotellet.
Det som stått beskrivet som "continental breakfast" - och som i min värld oftast brukar innebära enbart te, kaffe, rostat bröd och marmelad - var i själva verket en buffé med färsk fruktsallad, olika sorters juicer och bröd, yoghurt, ost, skinka, marmelad, mjölk, kaffe och te!


Tog tunnelbanan från Euston ner till Oxford Circus.


Gata upp och gata ner; Oxford Street, Regent Street, Bond Street -
och mysiga Carnaby Street förstås! :)
Next, GAP, Topshop, John Lewis, Hamleys, House of Fraser, Bhs...
Köpte några julklappar och ett par Kookai-tröjor på Selfridge's. Och Jamie Olivers nya kokbok.
Men mest blev det, som vanligt, till barnen.


Blev intervjuad av engelsk TV om mina shoppingvanor.
Min klanderfria engelska lämnade ingen misstanke om att jag inte var Londonbo såklart, och jag ville inte gärna avslöja mig, hehe.
Men det är ju inte superkul att bli misstrodd för att vara en engelska precis.
Inte världens vackraste folkslag kanske? Men, men...

Mattias och jag separerade.
Alltså: Jag fortsatte plöja genom affärer, medan han åkte tillbaka till Emirates Stadium för att träffa Robin Van Persie och Emanuel Almunia som skulle skriva autografer kl 15.
Han kom tillbaka mycket nöjd och handskakad med båda!



Själv hittade en klädaffär där typ ingenting kostade över £10.
Rafsade ihop några toppar och en halsduk och det blev nästan gratis.

Åkte upp till Camden och handlade marmite, italienska kryddblandingar, kakmixer, twiglets och Postis Per-muffins på Sainsbury's.

Mötte upp Mattias på hotellet.
Åkte upp till city och åt middag på en italiensk restaurang vid Leicester Square.
Gick förbi en Ben&Jerrys-bar och tog en glass.

Kollade på engelsk TV på kvällen.
Mysigt.

Inga kommentarer: