torsdag 4 december 2008

Fan vad mycket julklappar...

... jag har kvar att köpa. Och jag har typ inte en spänn. Jag har knappt några pengar till London ens.

Men jag önskar mig desto mer till mig själv!
Detta vill jag ha av tomten i år tack (och ja, jag har varit väääldigt snäll):
  • Tunika från Odd Molly
  • Gummistövlar från Hunter
  • Underkläder
  • Strumpor
  • Nattlinne eller pyjamas
  • Cykel
  • Rock Band till PS2
  • Badskum från Philosophy

Tänker tillbaka på julklappar jag fått genom åren.

Vissa var ju superbra! Jag och Pernilla fick en resa till Loka Brunn SPA första julen vi blivit mammor, av vår egen mamma såklart! Och Mattias förra chef JD kom med en gigantisk korg med alla tänkbara godsaker förrförra julen. Och så fick jag en Samsonite resväska med matchande beautybox av pappa ett år.

Andra presenter har väl inte varit riktigt lika kul.

Lustigt nog har de kommit från mormor de flesta! Ett år önskade jag mig ett par gröna Levisjeans som var supertrendiga. Och det fick jag. Men det var inte det rätta twill-varianten, utan det här var ett par i hiskelig julgrön färg som hon köpt i Munkfors. Och jag grät inombords.

Samma sak med skinnryggsäcken hon köpte. Det skulle ju ha varit en i mörk variant med lappteknik, inte en gigantisk ljusbrun med konstigt fack. (Men den kom till användning ändå några år senare, den var precis stor nog att snatta två sexpack punköl i på ICA.)

Och morgonrocken - mormor det med. Jag ville ha en i rosa frotté. INTE en rysk variant i kliigt cerise tyg med några slags broderier på axlarna.

Från Pernilla fick jag en gång ett vinställ med flaska rödvin som hette "SKYTTEN". Ja, det är mitt stjärntecken. Nej, jag vill inte ha ett vinställ. Nej, inget vin heller. Nej, jag dricker inte ens vin.

Och av mamma fick jag en liten prydnadsvattenkanna i porslin ett år. En sån som man kan tänka sig att hon fick gratis i snabbhetsgåva nån gång när hon beställde från Jotex.

Nu för tiden önskar jag mig mest presentkort. Det går ALDRIG fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla,rara,söta svärdotter,jag vet hur det känns att ha väldigt ont om pengar.Och nu går hyran upp med ca2,7%.Inte roligt.Jag har anmält mig till KBAB!
Hur vore det om vi endast ger barnen julklappar och försöker tänka om.

Anonym sa...

Haha...den där väskan kommer jag ihåg!!!! ;)
Minns oxå hur ena packet hade gått sönder och hur härligt gott det luktade om både väskan och mig själv!!!Såg ut som jag hade pissat på mig! Det va tider det!!
Kramizar Jennie (Kling)