tisdag 30 december 2008

Idag har jag utsatt mig...

... för något så obehagligt som att storhandla klockan åtta på morgonen med mamma och alla tre barnen. Löste in min bingolott från uppesittarkvällen mot två nya. Detta innebär att jag måste bingolotta mig en gång till i år. Molly är däremot överlycklig. Molly lööövs bingo.

Molly ropade glatt från soffan när jag stod i köket och förberedde tårta. "Mamma, det börjar nu, kom!!!". Efter att ha placerat ut lite marsipancirklar längs kortsidorna, anslöt jag mig till den härliga och käcka stämningen i vardagsrummet.

"Mamma, hon programledaren är mamma till han den andra." Hon menar alltså att Lotta Engberg är mamma till Paolo Roberto.

Så visas ett klipp med en härlig kille i övre tonåren med dålig hy, som är scoutledare.

Molly: "Vad är en scout?"
Jag: "Jaaa.... det är en sån som håller på med knåpar."
M: "Knåpar?"
J: "Ja, eller... nämen knopar heter det visst. Heter det så, Mattias?"
Mattias: "Mmmm."
M: "Men alltså, vad gör dom då?"
J: "Ja du... de sitter typ runt eldar i skogen och sjunger sånger."
M: "Jaha." Tyst. "Vad är knop?"
J: "Det är när man knyter snören så de sitter ihop bra. Typ."
M: "Som när man knyter skosnören?"
J: "Mmmmmja."

1 kommentar:

Anonym sa...

LOL

Berätta för Mollan att kusin Oliver är scout!