måndag 29 december 2008

Jag köpte ju Jamie Olivers...

Love it!

... nya fabulösa kokbok när jag var i London.

Alltså, jag älskar den mannen. Tänk att en helt vanlig Essexboy kan laga mat på detta okonstlade vis!

Denna kokbok består av enkla rätter som alla ska kunna laga, och till skillnad från många andra kokböcker av kändiskockar, så har man både råd att laga detta OCH man har tillgång till alla ingredienser.

Och för att jag ska komma bort från spaghetti och köttfärssås-träsket, har jag infört en hel Jamie Oliver-vecka på matsedeln! Idag åt vi "cauliflower-and-cheese-nånting", vilket var som en klassisk macaroni and cheese, men med blomkål och bladpersilja i (plus att jag tillsatte lite stekt bacon). Jag och Mattias tyckte att det var supergott. Molly tyckte sådär. Ludvig fick man truga i maten som vanligt.

Men det blev iallafall vansinnigt mycket mat över, så det blir även lunch imorgon. Molly ser fram emot det jättejättemycket. Hehe.

Det tråkigaste var dock att vi inte äter blomkål jätteofta i vår familj, vilket resulterade i en hel del stinkande pruttar jag inte riktigt hade räknat med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en gammal kokbok där jag vill minnas det faktiskt står hur man ska undvika dom sk. gaserna. Ja, ja, inkomster och utgifter kallas det väl