fredag 5 december 2008

Bah! Vilken jävla...

... tråkdag. Och jag är så trött.

Vaknade av en grinig Love i morse som stortjöt sig igenom större delen av morgonen. Sen försökte jag powernappa bredvid honom, men då kom Ludvig in med hela pottan full med bajs, så det var bara att gå upp.

Johanna-besök med minimarodören. Mattias kom hem och ondgjorde sig över att laptopen han köpte i augusti är trasig. Och ingen hittar kvittot.

Hämtade Molly efter skolan och var på pressvisning av "Vi hade iallafall tur med vädret - igen". Skitfilm. Molly åt nästan två påsar popcorn. Kom då på att jag glömt ge henne mellanmål i all stress.

Släppte av Molly hos pappan. Åkte hem. Har precis kommit innanför dörren när Molly ringer och säger att pappan inte kan skjutsa henne till discot hon skulle på. Åker och hämtar henne.

Hämtar julklappskläder till Love på Lindex (aj löv Fem myror). Åker förbi Shell och hämtar kartonger. Lämnar Molly. Åker och handlar.

Kommer hem. Molly står utanför dörren och gråter krokodiltårar. Har tappat discopengarna. Och fryser för hon kommer inte in. Ger henne nya pengar och promenerar bort med henne till dunkadunkat.

Hem igen. Lagar mat. Äter. Mattias badar barn och jag plockar undan. Detta EVIGA plock.

Love dricker välling. Love skriker lite. Love somnar.

Ludvig mal på med sin vanliga kärleksramsa. "Mamma, jag älskar dig jättemycket. Och dig (petar på Love) och dig (petar på pappan). Mamma du är underbar. Pappa, jag bara skojar när jag är arg. Vet du en sak? Jag älskar dig jättejätte mycket. Och jag älskar Love. Och jag älskar Molly. Och jag..."

Mattias och jag halvdäckar i soffan framför Idol. Han dricker några öl och jag äter en halv kartong Geisha som Mattias vann i en frågetävling på konferensen.

Å nu är det datatid.
Eller jag ska nog försöka sova.
Trots att det enda jag kan tänka på är vilken Odd Molly-tunika som Mattias ska få äran att köpa till mig när jag fyller år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken förfärlig dag,stackars Molly,men vilken tur att ni bor så nära!
Jag hade i varje fall några ljuvliga timmar med Ludvig och love!
Kvällens glöggfest: jag kom en dag för tidigt,värdparet höll på med fredagsstädningen!!!
Kram Margarete

Anonym sa...

Släpp hemma-katastrofen å kom på spontanpartaj med mej å Catti =)
Puss