onsdag 11 maj 2011

I'm proud to present...

... Mr. Henrik "Bosse" Nilsson. Detta är en pöjk i sina bästa år. Faktum är att han är mycket god vän till mig och min familj. Så det här inlägget blir en hyllning till dig, kära Bo.

Bosse har nyss fyllt tjuginie, men innerst inne är han en medelålders man. Han vill gärna helst bara äta potatisgratäng och en rejäl stek, för det gör riktiga karlar. Man kan krydda med bearnaisesås såklart. Men sallad välkomnas inte på denna göbbtallrik.

Bosse kan inte ta alla beslut själv såklart. Han är sån så han måste fråga regeringen först. Regeringen är då alltså hans förtjusande sambo Beatrice - den första tjej som kunnat tygla denna före detta player.

Bosse spelar gärna poker men blir förbannad om folk spelar händer han själv inte hade valt. Han dricker bärs och skrattar hela vägen nerifrån magen. Ja, han är härlig.

Så himla härlig alltså! Igår kväll vid 23-tiden kom det ett sms till min telefon. "Är half seven 630 eller 730?" Snäll som jag är så svarade jag. Ärligt dessutom! För Bosse är i London på kurs och helt plötsligt förvandlas Göbb-Henke till en tolvåring på skolresa, som inte har någon koll och som blir handlingsförlamad och inte kan fråga någon på plats vad half seven egentligen betyder. Så han skickar sms fast det nästan är natt, för han vet att han måste passa en tid men han vet inte vilken tid.

Kära kära Bo, I love you. ♥

2 kommentarer:

A.J sa...

Skrattar så jag gråter just nu och det behövde jag!

otter sa...

vilken kärleksförklaring ;)

alla älskar Bo...