tisdag 31 maj 2011

Tänk, jag har inte...

... så hemskt mycket kvar i skolan nu alltså. Snart har jag ett helt år av min utbildning! Två och ett halvt kvar. Puh! Men studentlivet är faktiskt en dans på rosor, oftast! Aldrig i hela mitt vuxna liv har jag haft så mycket ledigt som nu. Ledigt på riktigt alltså. Barnen på dagis, jag skriver eller läser lite hemma och skrotar i tvättstugan eller åker och storhandlar. Ingen stress faktiskt. Och jag är hemskt glad för att jag har lätt för mig i skolan, jag har ju alltid haft det. Jag vet många som kämpar och sliter för att få ihop sina arbeten.

Men idag nu då - jag har bara ett enda arbete kvar innan sommarlovet, som jag i princip är färdig med. Jag ska fila lite på det, och så ska jag läsa två böcker så jag har ett litet hum om dem om det skulle behövas. och så ska jag opponera på en annan rapport. That's it. Men jag börjar dagen i tvättstugan :)

Inga kommentarer: