onsdag 4 maj 2011

Jag tycker att det är...

... härligt för barn att växa upp med djur. Och då menar jag inte dammråttor eller husspindlar eller silverfiskar som förekommer hemma hos oss emellanåt. Jag tänker främst på min egen lilla darling katt Pärlan som jag växte upp med, och som faktiskt blev över tjugo år! Bästa katten, och lika social som en hund.

Så nu kanske vi också ska bli med katt! Jag älskar tanken på gos i soffan men hatar tanken på katthår och kattbajskorvar. Men är det en riktigt mysig katt så uppväger ju det braiga såklart.

Molly vill genast försöka hitta på namn och googlar fram någon slags kattnamnssida. Hon vill att den ska heta Sunshine. Never in my life, det kan jag säga! Mattias vill att den ska heta Van Persie eller Fabregas eller något annat manligt från Arsenal. Ludvig och Love hann gå och lägga sig innan den här diskussionen tog vid och har därför ingen åsikt. Men ni förstår ju att det blir jag som får sista ordet i den här frågan. För jag ville att Ludvig skulle heta Axel, och att Love skulle heta Olle allra först. Men jag gav med mig.

Nu tänker jag att jag vill ha en liten kissemiss som kan heta Hulda efter min mammas farmor. Eller Siri, eller Sunday, om det ska vara något namn med 's' i. Mer förslag mottages tacksamt!

1 kommentar:

K sa...

Våra heter Zimon (inte vi som döpt honom), Ali (B som döpt honom...pinsamt nog) och Titti (jag som döpt). Tre små hårtussar som jag stundom hatar och stundom gillar. :) De går ute nästan jämt så katthåren är faktiskt ett mindre bekymmer förutom nu några veckor under våren. Vad kul med kisse! <3