söndag 15 maj 2011

Uppe med tuppen, eller...

... nåja, nästan iallafall. Hade helt plötsligt ett barnfritt liv igår när Ludvig och Love sov hos farmor, och Molly hos Maja. Jag firade med att:

1. raka benen
2. vaxa ögonbrynen
3. handla på Ica Maxi
4. småshoppa lite på Bergvik
5. köpa en plattång (varför? varför??? Jag har redan Nordeuropas rakaste hår!)

Sedan hade vi lite finbesök av goda vänner. Ännu en grillkväll med pokerspelande - och lite Mello såklart.

Idag är jag lite mosig av naturliga skäl, även om det inte blev någon hejdundrande fylla direkt - trots att jag och Bea hade ambitionen att gå all-in. Men pokern drog ut på tiden och... ja, vi får skylla på det helt enkelt.

Och nu äter jag frukost i tysthet alldeles ensam (Mattias ligger halvdäckad kvar i sängen), och har plokat iordning i köket och satt på en tvätt... mmmm... jag älskar detta livet.

Inga kommentarer: