måndag 30 maj 2011

Vaknade med...

Småbrollor gillar fiskdamm
... ögoninflammation klockan 04.52 när Love sa tittut och gomorron. Jag svarade med lite grymtande och med lite lätt aggressiv ton att det minsann var natt fortfarande. Hur troligt det nu verkar i en treårings ögon, när det är dagsljus ute.

Å sen var det en såndär dag då vi hade redovisningar på universitetet, sen hem och kastade i mig en liten smörgåslunch, hämtade barnen, lagade vråltidigt middag, gick på föräldramöte på Loves nya dagisavdelning, hämtade upp pojkarna och mamma och gick på bokkväll på Mollys skola. Det var fika och utställningar och tipspromenad och bokförsäljning och fiskdamm och ungar överallt.

Och nu, nu är jag så trött att jag nästan stupar snart. Mattias är på möte å föreläsning å middag å sånt fram till midnatt, så jag ska passa på att somna innan han kommer hem och snarkeriet - och just nu även hosteriet! - drar igång.

Inga kommentarer: