torsdag 26 maj 2011

Idag kan man säga...

... att Molly hade årets viktigaste prov i skolan. Det största, om inte annat. Sveriges alla landskap, plus elva städer, sex sjöar och ett berg. Smartare än en femteklassare? I don't think so.

Men iallafall: trots att hon alltid har toppresultat i skolan, lovade jag henne att hon skulle få tona håret om hon fick max fem fel. Och när vi stod och diskuterade detta nu på eftermiddagen, lade sig Mattias plötsligt i: "Nä, jag tycker att du ska få tona håret iallafall, även om du fick fler än fem fel. Så mycket som du har pluggat, det måste vara värt något hur det än gick. Det är inte alltid resultatet som räknas, utan att man har gjort sitt bästa. Ja, jag bestämmer det nu: det blir toning."

Så smart, så fin, så underbar. Tänk att jag har gift mig med en sådan klok man.

Så såhär fin blev Molly alltså nu ikväll. Lite mörkare men fortfarande lika söt. (Och nej, vi har ju faktiskt inte ens fått svar på provet än - men hon tror att hon har alla rätt!)

1 kommentar:

Froken Källgren sa...

Ge din kloke make en extra puss, bland det bästersta jag hört!