tisdag 3 maj 2011

God morgon Karlstad, god...

... morgon vinter. Ja, tänk. Man slutar aldrig att förvånas. Det här landet är roligt att leva i nästan jämt. Eller inte. Stackars nyplanterade penséer på altanen.

"Vi skulle ha varit amerikaner", säger jag vid frukostbordet till Mattias. "Jag hade varit perfekt som amerikansk hemmafru. Skjutsa barnen till aktiviteter, breda jordnötssmörsmörgåsar och äta friterad kyckling. Min metabolism är som gjord för den typen av diet." Han hummar till svar.

"Eller brassar!", fortsätter jag. "Jag har den typen av temperament."
"Men vaddå?", frågar han, "Vill du bo i en kåkstad då eller? Lite skillnad mot att bo på hotell, vet du."
"Nejnej!", fräser jag. "Det finns väl för fan mellanting! Vi skulle vara välbärgade brassar med strandhus och sånt."

Ja, så här börjar dagen.

Inga kommentarer: