lördag 9 oktober 2010

Tidig morgon med fina...

Morning boys
... småpojkar idag. Jag låter Mattias sova hur länge han vill, och det händer inte ofta. Jag har nattjour måndag-fredag plus att jag alltid går upp med dem först varje dag i veckan. När de börjar kräva frukost eller annat på helgerna väcker jag Mattias så han får gå upp. Då lägger jag mig gärna och snoozar en stund till. Men Mattias är lite trött och förkyld och lite ur fas, så han behöver sovmorgon idag.

Vaknade till regn också. Så tråååkit. Nu kan vi nog inte gå ut i skogen iallafall. Så syyynd. Men vad ska man göra? Vädret kan man ju inte rå över. Och att sätta på sig regnkläder och gå ut iallafall? Ööhh... nej. Nej, det går inte. Nu har det slutat regna men det kanske kan börja spöregna närsomhelst. Nej, det kan vi inte riskera. Absolut inte. Oj vad trist alltså.

Inga kommentarer: