söndag 3 oktober 2010

Jag tror att jag har vaknat...

... med ett inre kli i kroppen. Det är vansinnigt stökigt i garderoberna. Inte så mycket bland kläderna, men på överhyllorna där vi slängt in allt som tänkas kan. I min, till exempel, har jag påskkärringskläderna, en tomtedräkt, en bordsfläkt, gamla arbetskläder och kläder i stl 36 (som jag drömmer feberdrömmar om att komma i igen en vacker dag...) I Mattias finns symaskinen, en gipsavgjutning av min gravidmage med Love, någon gammal vinterjacka, rollerblades och några urväxta Fred Perry-tröjor. Och i minilinneskåpet vi har, blandas lyxlakan jag fått av min fd svärmor med omoderna sängkläder som jag aldrig skulle använda igen. Alltså inte 70-talschica, utan hemska 90-talsvarianter som Molly kommer svära över när hon får egna barn att vi inte sparade. Och alla dessa prinsesslakan som hon skulle ha när hon var liten. Skulle jag använda dem nu skulle hon bli jättearg. Och skulle jag bädda Ludvigs säng med dem skulle han börja gråta.

Ikeas förvaringslådeavdelning får det alltså bli idag.

Och oj vad roligt det är att ta kort med webbkameran. Det här kanske blir en ny grej.

Inga kommentarer: