fredag 1 oktober 2010

Det finns ju andra viktiga...

saker än att plugga också. Fylla i listor till exempel, med hundra livsviktiga fakta om mig själv.

1. Tre namn jag lyssnar till:
Maria, Mia och mamma
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag burit och fött tre fantastiska barn.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag har svårt att släppa saker när jag blir arg.
4. Detta är jag rädd för:
Döden.
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kärlek, datatid och god middag.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Åka slalom, dricka vin och bajsa med öppen dörr.
7. Detta tycker jag om att göra:
Shoppa, resa, umgås med fina vänner och familj.
8. Detta vill jag göra just nu:
Powernappa.
9. Bästa känslan:
Närhet.
10. Värsta känslan:
Ångest.
11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:
Han ska ha humor, vara ärlig och naturligtvis avguda mig. :)
12. Är jag kär just nu?
Ja, såklart!
13. Jag vill gifta mig…
... never again. Men jag vill gärna förnya våra löften på en vit strand om tio år.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Dansa salsa på Copacabana, bo på någon vansinnig lyxresort i typ Söderhavet, ha ett jobb jag brinner passionerat för.
15. Min käraste ägodel:
Allt materiellt är väl utbytbart egentligen... men jag är rädd om LV-väskan och Tiffanysmyckena. Alla foton från livets alla upplevelser värderar jag iofs väldigt högt.
16. Något jag vill ha i present:
Kuddfodral från Josef Frank.
17. Detta har jag på mig just nu:
Jeans från Forever21, t-shirt och hoodie från Odd Molly.
18. Favoritkläder:
Pyjamas!
19. Favoritdjur:
Katt.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Mig Megapol-stilen lyssnar jag mest på... men jag gillar Madonna och Eminem också. Och Justin Timberlake och Timbaland och sånt oxå.
21. Favoritlåtar just nu:
"I love college" med Asher Roth och "Beautiful" med Eminem.
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Högstadiet: Skapande/NO-ämnena inkl matte.
Gymnasiet: Foto/Naturkunskap
23. Stjärntecken:
Skytt
24. En bok jag älskar:
"Stjärnor utan svindel" av Louise Boije af Gennäs
25. En film jag älskar:
"Gökboet"
26. Tv-program jag gillar:
Entourage, Sex and The City, Sopranos
27. Favoritdoft:
Philosophys "Grace" och Guccis "Flora"
28. Detta äter jag gärna:
Pastra med kyckling
29. Dricker helst:
Mineralvatten eller cola
30. Favoritgodis:
Choklad

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Thailand (dit vi ska snart!), Malaysia, Sydamerika, Indien och Cook-öarna.
New York, London är favvisstorstäder. Och jag längtar tillbaka till Florida!
32. Färg på mina ögon:
Gröna.
33. Min längd:
157 cm
34. Jag tror på:
Mänskligheten.
35. Jag spelar:
Super Mario på Wii :)
36. Person jag beundrar:
M & K, personer från förr med ena foten i graven, som verkligen lyckats vända sina liv i 180 grader.
37. Så här bor jag:
5 rok, etagelägenhet på Norrstrand i Karlstad.
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Nästan alla. Inga krukväxter överlever hos mig.
39. Det här tänder mig:
Fina händer och god lukt.
40. Det här gör mig avtänd:
Cigarettlukt å fylla.
41. Favoritfärg:
Vit och svart.
42. Favoritcitat:
Zlatans tatuering "Only God can judge me" :D
43. En hemlighet jag vet:
Kan jag såklart inte berätta om...
44. Bästa present jag fått:
Jag har varit lycklig och fått vansinnigt många fina presenter. Smycken och resor står naturligtvis högt.
45. Senast köpta skiva:
Kents samlingsbox
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Mina ögon
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Hoppsan... ja det är ju en del. Typ låren å det runtomkring. Sådant som påverkas av barnafödande.
48. Udda förmåga/egenskap:
Jag kan dansa magdans.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Något skittufft. Kanske en lejoninna.
50. Vad lyssnar du på just nu?
Eminem på Spotify, och hjärnans eviga rabblande om positivism och den hypotetiskt-deduktiva metoden.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Jag har vaccinerat mig mot gulsot, pluggat och nu ska jag hämta barnen och åka och köpa lite godis.
52. Var är dina föräldrar födda?
Pappa är född i Karlstad, mamma är född i... Hagfors?
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Någon Sims expansion.
54. Vilken är din favoritrestaurang?
"Casablanca" i Fort Lauderdale och "Lombardi's" i New York.
55. När badade du i en pool senast?
I augusti, när jag och Molly var på Mallorca.
56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, flera stycken.
57. Hur många barn vill du ha?
Jag är rätt nöjd med de tre jag har!
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Dödsmetall
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Ja, jag gjorde ju det tillslut, när jag bestämde mig för att rösta efter hjärtat och inte efter plånboken.
60. Vad har du för TV-kanaler?
Alla tänkbara. Mattias måste ha alla sportkanaler så han kan följa Arsenal, och då får man alla möjliga andra på köpet.
61. Har du åkt moped någon gång?
Oh yes. :)
62. Har du busringt någon gång?
Ja gud ja! Det var ju det roligaste roliga när man gick på mellanstadiet. Innan nummerpresentatörerna kom.
63. Har du fått felparkeringsböter?
Ja, det har hänt några gånger.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Nej, jag är alldeles för höjdrädd.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Mexico.
66. Har du en egen trädgård?
Ja, det kan man väl säga.
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Simpsons och South Park.
68. Kan du alla orden i nationalsången?
Ja, självklart.
69. Badkar eller duschkabin?
Både och.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Precious.
71. Favoritpizza?
Köttfärs, lök, paprika och bea. Den heter olika överallt.
72. Chips eller popcorn?
Chips? Är inte stormförtjust i varken eller. Förutom biopopcorn. :)
73. Vilken färg på läppstift använder du?
Använder inte läppstift... men gillar läppglans från Victoria's Secret.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Haha, nej inte just det!
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej.
76. Apelsin- eller äppeljuice?
Färskpressad apelsin!
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Jag lunchade med Mattias på "Ditt Matställe". Husmanskost med andra ord.
78. Favoritchoklad?
Firklöver från Freia.
79. När röstade du senast?
För ett par veckor sedan.
80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Förra året när jag odlade egna.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej
82. Är du bra på matlagning?
Åfkårs!
83. Klarar du att tanka själv?
Haha, jajjamen! :)
84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej, men jag skule vilja ha en av varje, tack. 
85. Pepsi eller Coca Cola?
Pepsi Max eller vanlig coca cola.
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Ja, på Donken.
87. Vad var det senaste du handlade?
Vinterkläder till Molly
88. Har du kräkts offentligt?
Det har väl hänt på fyllan, ja. Men det var längesedan nu!
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Den sanna kärleken har jag redan, så jag väljer mångmiljarderna härnäst.
90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Nej, men passion vid första ögonkastet.
91. Har du ringt något betalnummer?
Ja, SMHI.
92. Kan man vara vän med sitt ex?
Jag har väldigt svårt för det personligen.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Farmor.
94. Hade du mycket hår som liten bebis?
Nej, skallig och svinful.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
"Hej hej, det är Maria, jag kan inte svara just nu..."
96. Vad har du i din väska?
Lösa mynt, plånbok, hårsnoddar, nappar, extrabyxor+kalsonger, pennor, kvitton, lappar, tuggummi, nycklar, läppglans... typ sånt.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Jag läser gärna en stund.
98. Vad är du tacksam för idag?
Att mamma är så generös så vi slapp betala vaccinationen själva.
99. Var hittade du den här listan?
Det var väl någon hjärndöd blogg.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Tre personer med alldeles för lite att göra.

Inga kommentarer: