onsdag 20 oktober 2010

Den här kursen som...

... vi läser nu är faktiskt riktigt rolig och intressant. Idag fick vi porträttera en familj. Kärnfamiljer är ju som bekant bullshit. Istället valde vi i min grupp att visa en ensamstående mamma med tre struliga tonåringar, en tvåvåring och ny bebbe i magen. Alla hade olika pappor, tänkte vi. Och senaste graviditeten skulle vara ett resultat av ett engångsligg på en Ålandsfärja. Här någonstans ballade vi ur.

Vi har fått spela teater också. Jag fick äran att vara häst. Men det kunde ha varit värre. En annan tjej i min grupp fick vara sten.
Teater är roligt! När jag gick på mellanstadiet spelade jag teater i Unga Örnar. Vi hade ganska stora föreställningar - iallafall kändes det så. Vi hade dramapedagoger och sångpedagoger och teatersminköser. En gång satte vi upp Oliver Twist som musikal. Fredrik som var den enda killen i gruppen var ju naturlig i huvudrollen. Men han ville vara fin dam så jag fick istället axla rollen som Oliver.

Det här var typiskt Fredrik, redan på den tiden. När vi hade roliga timmen ville han alltid vara Samantha Fox. Han hade en mockaväst med fransar som han stoppade in ett par basketbollar innanför. Fredrik hade en gigantisk plansch med en barbystad Sam Fox ovanför sängen. Varje kväll pussade han henne på pupparna när han skulle gå och sova. Så fint var det på den tiden. Rent spontant tänker jag att jag inte skulle låta min tioåring ha en jävla page-3-girl ovanför sängen.

1 kommentar:

Monkan sa...

Ert familjeporträtt är nog rätt vanligt ändå...finns både här och där skulle jag tro. Låter kul att fantisera iväg så där, kan ju bli hur tokigt som helst !
Ha en fin dag
monika