torsdag 7 oktober 2010

Hemmapluggande idag, ...

... och Angelica i min studiegrupp kommer hit snart för lite sammanfattning om estetiskt lärande.

Men jag har sådant fruktansvärt kli i kroppen att jag har svårt att fokusera. Jag behöver organisera något. Det började igår när jag insåg att jag bara inte hittar Ludvigs förra dagiskort. Jag brukar alltid lägga dem på samma ställe, och spara noganoga för att det är så himla kul att ha kvar. Alla Mollys fanns, gruppbilder och enskilda från 2002 och framåt, och Ludvigs första - men från det andra året på dagis hittade jag bara kortet på Ludvig själv. Sådant här gör mig vansinnigt stressad alltså. Och nu kanske jag måste rensa och organisera "viktiga papper"-mapparna. Skulle även behöva ha en pärm för kvitton. Eller kanske ett helt bokhyllesystem om jag ska lägga i alla kvitton från shoppingturer.

Och så har vi ju några skåp eller lådor med temat "stuva in så mycket du bara orkar, all skit som inte har någon bestämd plats i hemmet, och stäng igen dörren och glöm bort." Här skulle finnas mycket att plocka med. Byrån med småpojkskläder skulle också behöva lite kärlek. Och badrumsskåpen. Jag ska bara sätta i duracellbatterierna så är jag klar med rubbet i eftermiddag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maria,du behöver ett kontor!!! Kram svärmor!