lördag 16 oktober 2010

Det känns nästan som...

... första advent eller nåt idag. Frosten har bitit sig fast i gräset och på bilarna utanför och verkar inte vilja tina upp alls. Det är lite väntan i luften härinne. Molly ska sova hos en kompis inatt, Ludvig och Love ska till mormor, och jag och Mattias ska ut på galej. Barnen bråkar konstant och jag ryter. Vi går bara och väntar på att klockan tickat iväg till tre, då vi bryter upp och går åt varsitt håll.

Men först ska jag plocka undan frukosten. Love har ätit i tre vändor; tre smörgåsar och två tallrikar yoghurt med häxblandningen müsli/havrefras/cornflakes. Detta är alltså resultatet av att han bara äter tre tuggor till kvällsmat nuförtiden, oavsett vad som serveras.

Och så ska jag ner till Paviljongen och lämna tillbaka en blus jag köpte igår. Sedan ska jag ta med mig barnen bort till Donken för lite lunch, ansiktsmålning, ponnyridning och Ronald McDonald-trollerier. Hurra! Jag älskar Ronald. Några av mina roligaste arbetspass har varit när jag har fått eskortera honom runt på de olika restaurangerna. Saknar jobbet faktiskt - men det är tur att mina klasskompisar är av samma skrot och korn som donkenpersonalen, så vi har ungefär lika roligt.

Inga kommentarer: