fredag 8 oktober 2010

Köpte lite fina fredagsliljor...

... innan jag åkte och hämtade småbrollorna på dagis. Åkte hem till svärmor Margarete och min farmor med en fin bukett var också - två golden ladies som behövde bli lite uppiggade. Farmor var inte förvånad över att jag kom förbi. Hon hade ju pratat med mitt fotografi häromdagen och sagt att det skulle vara så trevligt om jag kunde komma på besök snart. Love ropade "Hej då, gubben! Hej då, gubben farmor!" till henne när vi gick.

Nu är det Idol och sedan ska jag börja planera för morgondagen. "Men du ville ju gå i pyjamas och lata dig hela helgen," försökte Mattias. "Jamen herregud, vi måste aktivera oss. Kanske en skogsutflykt imorgon?"

PS. Det här är en del av mitt nya jag - fast skogsutflykter är det tråkigaste jag vet. Plus alla vinterlekar som pulkaåkning. Men barnen tycker att det är jätteroligt med pinnar och kottar och jox så jag kanske parkerar mitt fabulösa arsle på en sten med en termos och macka i handen.

Inga kommentarer: