onsdag 20 oktober 2010

I höstas när Molly skulle...

... börja skolan köpte jag en klocka åt henne. Klockan kostade 398 kronor, vilket var i det dyraste laget.

Igår kom hon med med ovan nämda klocka, trasig. Den hade bara ramlat av henne på gympan. Mmmm. När jag tittade på armbandet hade hela låset gått sönder som om hon fastnat i något med klockan och dragit sig loss av bara fan. Sammanbitet konstaterade jag att vi skulle fixa nåt.

Tillbaks på klockaffären idag. Jo, låset och armbandet går att byta. Kostar 350 och tar minst sex veckor. Minst? undrar jag. Det kan lika gärna ta tre månader, svarar tjejen i butiken. Du skulle ha tagit försäkring, konstaterar hon. Snillen spekulerar. Det menar du inte? Fuck it, vi tar en ny, säger jag.

Molly väljer en likadan, ny klocka. Jag väljer försäkring till. 578 kronor, svarar tjejen. What? Då kostar klockan helt plötsligt 498 och försäkringen 80. Jag blir galen.

Nu kan man alltså säga att Molly går omkring med en klockjävel som sammanlagt kostat bortemot en tusenlapp. Fy faaan!

3 kommentarer:

lillaj sa...

Det finns en liknande modell som den jag har på Cleas Ohlson för 99:-. Finns då i färgerna rosa, turkos, vit och svart tror jag. Ifall den skulle gå sönder igen :)

Mamasnest sa...

Jag beställde en vinterjacka till min son igår som kostar 2500kr, det är DYRT att ha äldre barn. SOm tur är behöver han ju bara en ny jacka vartannat år...

Lisa sa...

Alltså, de där försäkringarna som säljs i butik är helt meningslösa. Har du en bra hemförsäkring ska den täcka sådana missöden.