tisdag 12 oktober 2010

Det var visst...

... dagisfotografering idag också. Med de allra flesta barn iallafall. Love hade tydligen varit så hysteriskt arg att han slapp! På gruppbilden hade en fröken fått hålla i honom som de oftast håller i bebisarna för att han skulle sluta skrikgrina. Sånt här är inte okej alltså. Jag borde ha drillat honom hårdare innan fotografen kom. Molly var nämligen likadan när hon var liten. Så nu har vi kört förhör på eftermiddagen.

Jag: LOVE! Vad gör du imorgon när fotografen kommer?
Love: Nej. Dumma mamma.
J: LOVE. Nu ÄR det så här. Vad gör du när fotografen kommer och ska ta kort?
(Love fejkskrattar på ett ytterst obehagligt sätt)
J: Bra! Du ska se glad ut, vad bra! Inga dumheter.
L: NEJ!!!
J: Jo Love, nu FÅR fotografen to kort på dig imorgon. Du ska skratta då vet du. Inte vara arg.
L: NEJ! Dumma dig.
J: Mattias, vad ska jag göra, det här kommer skita sig imorgon! Det beror ju helt på vilket humör han är på.
Mattias: Du får väl skrämma honom lite mer då.
J: Ja, eller muta. Love, om du är duktig med fotografen imorgon så får du en chokladbit!
L: Jaaaa!
Ludvig: Får jag också choklad om jag är duktig imorgon?
J: JajajajaJAAAAAAAAAAAAAAA.

Inga kommentarer: