onsdag 11 augusti 2010

Senaste dagarna har jag haft...

... catch up med en himla massa fina människor från förr.

Först kom storasyster Gemma och hälsade på: alltså Mollys äldre syster som bor i London. Den lilla truliga fyraåringen som vips! vuxit upp till en fantastisk 18-åring. Herregud vad tiden går fort! Och en sådan otroligt fin person hon är. Lösögonfransar i all sin glans, hon är vacker som en dag ändå.

Gemma och Molly

Skolfröken-Gemma

Gemma, Love och Molly

Och igår förmiddag var jag hemma hos min kanske allra äldsta kompis, inte i år då utan i hur länge vi känt varann - våra föräldrar har nämligen hängt ihop sedan tonåren. Marie fick tvillingar för ungefär ett år sedan, och nu har hon alldeles nyss köpt ett renoveringsobjekt i Forshaga. Marie är lite skönt bohemisk, sådär. Vi bjöds på vatten till fika ('jag har tyvärr glömt att köpa saft'), twinsen fick något ekologiskt ('för jag har så många supermammorkompisar som odlar eget och inte ens använder micro till barnen, så något måste jag göra') och i leklådorna låg oöppnade bindor som barnen roar sig med från badrumsskåpet.

Marie och tvilling 1, Alfons

Gårdagskvällen spenderade jag i eminemt sällskap då min gulliga vän Malin flyttat tillbaka till da neighbourhood lite hastigt och lustigt. Under tråkiga omständigheter visserligen, men jag är glad att ha henne tillbaka, endast två hus bort. Nu blir det hejbaberiba på gatan igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt, nu kan jag pusta ut igen ;)
Puss