lördag 28 augusti 2010

Här sitter jag alldeles, alldeles...


... själv. Småkillarna somnade strax efter åtta medan jag läste senaste numret av Family Living.

Jag kan ägna mig åt vad jag vill. Så jag surfar ohämmat runt på olika sidor som jag gillar. Jag hittar till exempel Josef Franks tapeter för bara 380:- per rulle! Jag läste någonstans att det tydligen är väldigt populärt bland 70-talister. Vet inte vad det är som lockar mer än att det är galet mönstrat, precis som det var hemma när man var barn?

Hittade några fina bilder från förr, som min syster lagt ut på facebook. Det här är Pernillas födelsedagskalas, men man ser vilka fenomenalt fina tapeter vi hade då, 1980.

Och det här röda mästerverket hade vi i barnrummet när vi var små. Jag är bebin här. Klädd i något som säljs på Polarn O. Pyret även 2010.

Bjuder även på några underbara bilder på mig själv. Röda frottébrallor uppdragna till armhålorna och rund otandvänlig napp. Och så lik Love!

Redan då hade jag svårt att räkna alla bilringar!

Och ett litet tips - skynda boka! Billiga flygbiljetter med SAS. Om jag inte redan hade en vinterresa inplanerad hade jag definitivt bokat en hösttrip till New York...

... och det här hotellet är jag riktigt sugen på! Billigt (med NY-mått mätt), snyggt och centralt. Kanske får prova det nästa gång.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ICKE billigt Mia =) FÖr att vara NY. Hittade ett och annat billigt hotell när jag var där =) Mendu.. underbart roligt att läsa din blogg! / Malin

Maria sa...

Jo, billigt! 7000:- för fem nätter anser jag vara ett mycket bra pris för ett sådant fint hotell i NYC.

Mamasnest sa...

Jag har Josef Frank tapet och är 70-talist, så visst kan det ligga något i det. ;-)