söndag 29 augusti 2010

Jag har införskaffat...

... block, överstrykningspennor och kalender. Kurslitteraturen ligger i lådan och väntar. Duktig som jag är har jag dessutom lagt fram kläder tills imorgon. Efter att ha haft arbetsuniform de senaste åtta åren är jag inte sugen på att börja vela framför en överfull garderob.

Imorgon börjar Det Nya Livet. Då ska jag sitta i tre timmar i aulan och lyssna lite på vad det innebär att bli pedagog. Jag kan bli lite försigkommen bland många människor när jag inte känner nån, men jag är faktiskt kolugn. (Kan iofs bero på att jag proppat mig full av engelsk dundermedicin som heter night nurse och som man blir lagom mellow och mosig i huvudet av. Förkylningsknark typ.)

Så nu ska jag få mig en god natts sömn (jäh right) och sedan så är jag redo för allt. Bring it on.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen til min värld - dvs kau =) Och lycka till med utbildningen! Va kul!!

Anonym sa...

Lycka till med första dagen på väg till läraryrket! Krya på dig!
Kram svärmor!

K sa...

Lycka till Maria!! Vad spännande!