tisdag 31 augusti 2010

Mattias har hintat...

... lite om att jag kanske skulle fundera på om jag skulle vilja önska mig något från London som jag kan få i present när vi firar bröllopsdag om två veckor. Jag tänker mer att är det något jag inte vill ha? Först tänkte jag önska mig en parfym, men efter lite funderingar är det roligare att få något riktigt, som ett minne, typ ett smycke.

Nu börjar ju problemen på allvar dårå. Funderar på att önska mig något från Gucci?

Eller något från Tiffany's?

Min älskade kompis Helen tycker att det är skitkul att jag struttar omkring här hemma som värsta överklasskärringen med Louis Vuitton-väska och designersmycken, när jag i själva verket är precis lika mycket arbetarklass som alla andra. Men jag är en kommunistuppfostrad flicka med smak för det goda.

Här har du några förslag iallafall, Mattias. Å jag önskar mig allihop, intensivt!

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Min svärmor lärde mig ett nytt uttryck när jag var där nu i somras:

"A champagne taste on a beer budget"

Känner igen mig själv lite där faktiskt. :-D