torsdag 5 augusti 2010

Jaha, då var filmkvällen...


... slut och jag kommer aldrig att kunna somna. Såg på Precious och den berörde mig så innerligt så, ja... nu har jag en klump i bröstet och ont i magen, men samtidigt så fanns det fantastiskt fina ljusglimtar...

Man kan säga mycket om ens föräldraskap - som man har konstant dåligt samvete över; alltid är det något man misslyckas med eller funderar över, men faktum är att vi i Sverige överlag har det förjävla bra. Vi har ett socialt skyddsnät runtomkring oss som inte existerar i exempelvis USA.

Och ibland kan jag tycka synd om mina barn för att de till exempel aldrig får lära sig åka skidor, för det är det värsta jag vet, och ingen jag känner kan tänka sig att ta med mina barn ut i spåret så det blir inget...

... och så är det synd att de inte äter mer fisk, att jag inte vande dem vid det tidigt - för nu får de inte i sig tillräckligt med Omega 3 så de kanske blir dumma i huvudet...

... men sådana här griller får man alltså skämmas för efter att ha sett 'Precious' - allt är relativt, kan man säga. Och filmen var Så. Jävla. Bra.

Inga kommentarer: