måndag 30 augusti 2010

Första dagen...

... avklarad, dock ej med bravur - då introduktionen var så vansinnigt långdragen att jag höll på att somna flera gånger. Den där förbannade nattsjuksköterskan gjorde nog att jag haft gröt i huvudet hela dagen.

Men ja, intro hade vi iallafall och det pratades bland annat om hur man nu på något sätt blir "offentlig" person; att man har valt ett yrke som väldigt många har en åsikt om. Man granskas inte bara av barnen utan också av föräldrar och högre uppsatt personal. Och det som fick mig att riktigt vakna till var när någon (ganska respektingivande) man sa att man minsann får tänka sig för vad man lägger ut på facebook och/eller skriver i sina bloggar. (Genast tänkte jag att den här delen av lärarutbildningen måste min syster Pernilla ha missat, där fotoalbumen heter "Sommarparty när det är som bäst" och "Sommarparty del 2" från senaste året. Tittar man från sambotiden heter albumen "Sportlov 2009" och "Disneyland mars.")

Så nu kanske det blir locket på. Eller förresten, jag är ju 30+ nu och har slutat med olämpligheter för länge läääänge sedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maria,du är så vansinnigt rolig och bra på din blogg! Sluta aldrig!!!!
Kram svärmor! Krama om hela familjen!