fredag 14 maj 2010

Tråkig fredagskväll? Ja, då…

… fyller mamman i en lista.

Hur gammal är du om fem år?
35.
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min familj. Även min andra familj – jobbet.
Hur lång är du?
157 stolta centimeter.
Vilken är den senaste filmen du sett?
It's complicated på planet mellan Chicago och Stockholm.

Vem ringde dig senast? Min syster Pernilla.
Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Kom till medlemsdag på KappAhl. 25% rabatt på hela sortimentet."
Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringer när jag är pratsjuk, sms:ar när jag är för trött.
Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda… eller förresten var de aldrig ens gifta till å börja med!
När såg du senast din mamma?
I söndags, när hon var här å fikade.
Vilken ögonfärg har du?
Gröna.
När vaknade du i dag?
05.13. Tack för det Love!
Vilken är din favoritplats?
Hemma: sängen, med mina barn snarkande runt mig. Annars gillar jag ju New York också.
Vilken plats föredrar du minst? Rent spontant gillar jag inte Vålberg.
Vad skrämde dig om natten som barn? 
Den elaka drottningen i Snövit.
Vad fick dig verkligen att skratta senast? På jobbet i torsdags, övertrött och överkörd. Anna L kom in och fick mig att gapskratta.
Hur stor är din säng? Jaa du… den är 270 cm bred.
Har du stationär eller bärbar dator?
Båda såklart. J

Sover du med eller utan kläder på dig?
I trosor och linne.

Hur många kuddar har du i sängen? Har tappat räkningen… Femton ungefär.

Hur många landskap har du bott i? Ett. Värmland 4-ever.
Vilka städer har du bott i? Bara en där med – Karlstad såklart.
Är du social?
Ja, mycket, men jag uppskattar min ensamhet också.
Vilken är din favoritefterrätt?
Vad som helst med choklad. Martin och Pernilla gör en grym chokladkaka.
Tycker du om kaffe?
Nix.
Vad dricker du till frukost?
Earl grey och gärna färskpressad juice.
Sover du på någon särskild sida?
Ja, alltid samma – men får ibland förflytta mig under natten beroende på hur barnen spretar ut sig.
Kan du spela poker?
Ja, Texas hold'em.
Tycker du om att mysa/kela?
Såklart!

Är du en beroendemänniska?
Ja… blir besatt av t.ex. aktiviteter eller olika maträtter periodvis. Just nu ska jag baka surdegsbröd. Och det enda jag vill äta är parfait.

Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.
Vill du ha barn?
Jag har ju redan tre och har inte tänkt skaffa fler. Men… man vet aldrig.
Kan du några andra språk än svenska?
Ja, engelska.
Har du någonsin åkt ambulans? Ja, en gång med farmor och en gång med en kompis som fick ett astmaanfall (???) på krogen.

Föredrar du havet eller en bassäng?
Beror på hur turkosblått vattnet är. J
Vad spenderar du helst pengar på? Odd Molly-kläder, heminredning och resor.

Äger du dyrbara smycken?
Några fina från Tiffany's, ja.
Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just nu Entourage. Historiskt sett även Sex and The City och Sopranos.

Kan du rulla med tungan?
Ja.
Sover du med gosedjur?
Nej.

Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, några hemstickade finns i en kartong hemma hos mamma.

Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Soffan.
Flirtar du mycket?
Kanske uppfattas som det när man är så charmant och trevlig som jag?
Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Ja, en gång på väg till Ikea i Örebro. Det blev inte så mycket handlat den gången.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Något jag skulle handla, med all säkerhet.
När var du i kyrkan senast?
När Love döptes 2008.
Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Sven-Åke som bredde ut sina vingar över mig.
Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En natt, längre står jag inte ut. Har dock gjort det flera gånger x1 natt.
Vad lyssnar du på just nu?
Mollys monotona röst som vill diskutera vad jag svarar på dessa frågor.
Vem såg dig naken senast?
Barnen, i duschen tidigare ikväll.
Vad är det för färg på din tandborste?
Rosa såklart. J
Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Mamma eller Johanna.
Har du någon piercing?
Nix, men jag har haft en drös. Men det är ju 2010 nu, vem har piercingar?
Din största vinst?
Jag vann 1000 kronor i presentkort på Hemköp en gång. Men det var mamma som skickat in en korsordslösning i mitt namn.
Civilstånd?
Gift som fan.
Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Herregud… aftonbladet, tradera, ett femtontal bloggar, facebook, mailen (båda två, massor av gånger!)
Är du fåfäng?
Ja… men jag glor inte på mig själv så mycket i spegeln längre. Inte lika kul som 2004 precis.
Vilket är ditt drömjobb?
Barnmorska kanske? Eller göra resereportage… eller på ett produktionsbolag?

Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Jag skulle vilja åka till Brasilien och dansa salsa.
Vad har du haft för husdjur?
Katter; Pärlan, Lune, Smilla. Å kattungar som dessa fått. Och hamstrar. Och ett marsvin som hette Piggelin.
Svär du ofta?
Alldeles för ofta, tyvärr.
Sverige när det är som bäst?
Våren. Och sommar på västkusten.
Kan du åka slalom?
Nej, aldrig!
Vad har du ätit i dag?
Smörgås, pasta med kyckling, ett äpple och tacos. Och några rutor Marabou mjölkchoklad med daim.
Vad har du för utbildning?

Gymnasiet: Mediaprogrammet på SÄG. Och Engelska A på universitetet.
Vilken är din bästa egenskap?
Att jag är glad och positiv.
Vilken är din sämsta egenskap?
Att jag är lite småaggressiv. Hur nu detta kan kombineras.
Saknar du något?
Det finns människor som saknas i mitt liv.

Är det viktigt att fira födelsedagar?
Oh ja!
Vad gör dig ledsen?
Det mesta. Sist jag grinade var när jag såg reprisen av när Maria Montazami tog emot pris på gaygalan.
Vad gör dig glad?
Barnen och Mattias! Och vackra blommor och fin choklad. Och nya väldoftande Odd Molly-plagg. Och nytvättade lakan.
Vad ska du göra i helgen?
Beror lite på vädret… umgås med finfamiljen i alla fall.
Vad är det knasigaste du gjort?
Den här frågan kan jag inte svara på när bloggen är så pass offentlig. Moahahaha. Wild child.
Vad har du för laster?
Jag gillar choklad… men slutade röka 2004 så det är helt OK.
Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Gå ner å kolla på TV med Molly och Mattias.

Inga kommentarer: