fredag 28 maj 2010

Jag har förvandlats till...

... en varannan-dags-bloggare. Igår hade jag de bästa intentioner att blogga när jag kom hem, men eftersom Love dragit igång en ny skrikfest de senaste kvällarna/nätterna, kom jag liksom av mig. Men iallafall.

Var tillbaka på jobbet igår. Efter en och en halv timme ringde de från skolan - då hade Molly kräkts på gympan, så det var bara att åka och hämta henne. Magsjuka stod verkligen högt på önskelistan kände jag. Magknip och illamående visade sig efter några timmars vila antagligen bara bero på att hon tagit ut sig under orienteringen.

Så var det biodags igår! Johanna och jag tog en sallad nere vid älven innan. Kom ihåg att image is everything.

Linda mötte upp oss, men inte Anna som tyvärr fick banga på grund av sjukdom. Åsså köpte vi godis å gick på Sex and The City 2.



Okej... filmen. Jag älskarälskarälskar SATC så filmen var absolut bra, men för övriga tittade var den väl... sådär. Några konstiga scener - som typ karaoken som slutade i allsång - var så pinsamt dåliga att man sjönk ner lite i biostolen. Och vad handlade filmen om? Vanligtvis finns det alltid någon "plot", något som är filmens hjärta och huvudämne. Här var det mer som att få ett telefonsamtal om vad som hänt sedan sist. Å en dokumentation av en osannolik semester. Spretig handling och en SJP som såg jättegammal ut. Men ändå såklart älskvärd om man gillar serien!
Å just for the record, så smärtar det mig oerhört att meddela att den inte är någon femplussare.

Inga kommentarer: