måndag 3 maj 2010

Det är vansinnigt roligt...

... när Fredrik och Sebastian är på besök, de är lite som små hustomtar hos oss. De lever ett mycket glamouröst liv som man lätt kan bli lite avundsjuk på.

Det första som slog mig när de kom igår, var att Fredrik såg så himla deffad ut. Jag klämde honom lite lätt på bröstmusklerna och konstaterade att det minsann hänt något där sedan sist. Sebastian skulle då känna om det hänt något med mina bröst sedan sist. Då tag han ett grabbtag om lite löst skinn uppe vid nyckelbenen. Herregud! Jag är 30 och har fött tre barn. Där uppe finns inga bröst längre. Nyp mig någonstans i naveltrakten istället.

Molly håller på och svimma när vi fånar oss såhär, men jag är inte så känslig med kroppsgrejer. Däremot har jag bajsfobi och kan INTE göra nummer två på offentliga toaletter, eller på jobbet eller hemma hos kompisar. (Detta resulterade för övrigt i att jag blev nödig redan när vi checkat ut i Orlando, men inte kunde gå förrän jag kom innanför dörren hemma. 24 timmar senare.)

När vi var på stranden i Fort Lauderdale, låg det ett annat par lite längre bort. De var sådär bekväma med varandra så man fattade att de varit ihop ganska länge. Efter en stund ställde sig tjejen upp och sa till sin kille att "I need to go and get som feminine products, will I meet you back here afterwards?"

Feminine products?!? Säger man så till någon man har ett långvarigt seriöst förhållande med? Jag var tvungen att sätta mig upp, ta av mig solbrillorna och glo lite extra. What?!!?! Jag säger tamponger och trosskydd och svampinfektionssalva till min man utan att blinka. Han är härdad han. Och väldigt okänslig, han också.

Inga kommentarer: