onsdag 12 maj 2010

Dagen har gått...

... i ett. Och klockan är bara strax efter fyra, men jag är redo att ta kvällen redan nu.

Det började med att Love vaknade 05.50. Det här med den icke-existerande sovningen dagtid har gett lite resultat, faktiskt. Sover han i tio minuter till kan vi officiellt kalla det sovmorgon.

Ensam hemma med två bråkpojkar på morgonen. Mattias åkte tidigt till Strömstad och Molly är på Mallis. Lite halvstressigt sådär som det brukar. Och så bajsade Love en grymmingbaj precis innan vi skulle gå till dagis, så vi blev lite sena.

På Ludvigs avdelning möttes vi då av en storpojke som med hes och högljudd röst skulle förklara skillnaden mellan ett gosedjurs-Nemo och en Hitta Nemo-ryggsäck. Jag lyssnade tålmodigt på den vansinnigt utdragna historien, sedan fick jag springa vidare till Loves avdelning för att hinna i tid.

Loves fröken ville då absolut berätta om tolvåriga dottern som haft prao på en ridklubb och som fantastiskt nog fått vara med om att ett föl föddes. Och hon hade kamera med sig och det var en god vän till familjen som hade ridklubben och hejbaberiba vad intresserad jag var av sådant när jag skulle vara instämplad om tio minuter.

På jobbet hade vi tokmycket att göra efter ett strömavbrott på en annan restaurang, vilket innebar att vi fick lite mer pådrag hos oss än förväntat. Skottaskottaskotta och se glad ut.

Skyndade till Bergvik efter jobbet för att hinna handla på Ica Maxi - och vilken tur att jag är så organiserad. Sprang sedan in på HM för att köpa jeans till Ludvig - från tjejavdelningen, som vanligt. Alla andra jeans sitter mycket osmickrande på den lilla smalfisen. Iallafall hade de halva priset på en massa basunderkläder som jag älskar, så jag var såklart tvungen att roffa åt mig en hel del för det var ju så himla billigt. (Att jag köpte en himla massa på Victoria's Secret i USA spelar såklart ingen roll.)

Nu har jag hämtat barnen och hunnit skala räkor och hackat grönsaker och bloggat och satt på en liten filmbarnvakt en stund. Tjolahopp tjolahej åsså ska vi spela Pettsson & Findus-spelet nu. Och om några timmar ska jag somna i soffan till Entourage.

1 kommentar:

Anonym sa...

aj löv ju!!!!!!
Svärmor!