lördag 22 maj 2010

Lördagen började med...

... strilande regn. Morgonlek och byebye till Molly som åkte till pappan tidigt idag. Mamma kom förbi på spontanbesök och därmed också våffellunch. Efter att vi ätit färdigt gick jag och mamma hem till henne för lite slappatid, medan Mattias tog med sig småpojkarna ut till lekparken next door.

Mina planer var att ligga i soffan hos mamma och äta minibrownies och kolla på mycket dålig reality-tv - men genast blev man satt i arbete. Det skulle skruvas upp parasoller och monteras ihop grillar och gud vet vad. Och så pratade vi lite allvar och lite roligheter och jag skrattade så jag grät när hon berättade om när Pernilla inte kunde gångertabellerna och när hon inte lyckades lära sig att cykla. Sådana gånger fick pappa kliva in, för mamma blev så irriterad över att Pernilla inte kunde så superlätta grejer.

Sedan hittade jag ett fulhalsband som mamma fått för lång och trogen tjänst och övertalade henne att sälja det till sms-guld för 183 kronor per gram. Mamma behöver en ny tv, nämligen.

När jag kom hem var det hej baberiba och lek ute. Superväder med barfotakillar i shorts. Ludvig lekte med sin nya bästis Jonathan.

De ville gärna ha med Love på bilderna också.

Han ville hellre ägna en lång stund med att omsorgsfullt pilla loss bark från trädet.

Sedan somnade han i soffan av utmattning.

Inga kommentarer: