fredag 21 maj 2010

Sedan var det visst...


... dags att leka Swiper också. Dora och tjuvräven, ni vet. Ludvig gick omkring här hemma med pekpinnar och regisserade.

Varje morgon den senaste tiden har han frågat mig vem jag är i Dora. Jag måste svara "Dora", fast jag inser att jag därmed också drar det kortaste strået. Vem vill vara en sådan präktig flicka när man istället kan vara en listig och slug räv?

Såklart är det Ludvig som är Swiper. Han har också utsett Mattias till Benny - alltså kossan som sitter bredivd Dora i bilen här nedan. (Här någonstans inser jag att jag kanske inte är den största förloraren trots allt.)

Molly har ännu inte fått en självklar roll i den ständigt pågående pjäsen. Men Love har fått äran att vara ryggsäck.

2 kommentarer:

Lotta sa...

När mina tonåringar var små lekte de ofta hundfångare med två tremänningar. De tre äldsta i gänget uppskattade inte att de två små alltid skulle vara med...men det löstes enkelt genom att de tilldelades de "viktigaste rollerna": hundbajshögar! Så medans tre jagade varandra o skällde låg två tysta ihopkurade på golvet...hm...shysst, verkligen...

Anonym sa...

Underbart! Ludvig blir säkert regissör.
Tackför en härlig kväll!!
Margarete