lördag 8 maj 2010

Första arbetsveckan...

... avklarad. Med bravur, vill jag tillägga.

I torsdags slutade jag dessutom tidigt och tänkte passa på att aktivera barnen lite mer än att bara gå till lekparken. Så vi åkte till badhuset; jag å Mattias och alla barnen +1, Mollys kompis. Det var väldigt roligt, Molly hoppade från femman och studsade på tramolinerna och hoppade baklänges och jag vet inte allt. Ludvig ville leka haj och Love var så våghalsig att han sprang omkring på det hala golvet och hoppade i och åkte rutschkana. Jag och Mattias försökte desperat fånga upp ett ben eller så, vilket resulterade i sådana skrik och utbrott att folk måste ha undrat vilken diagnos Love har. Det finns alltså en anledning till att samtliga barn i åldern 2-3 år lyste med sin frånvaro.

Sen blev det bråttombråttom hem för plötsligt var det dags för klassfotboll och vi hann precis slänga i oss mat innan vi skulle åka. Kom lite sent, men laget var ändå på topp och vann med 11-0. Jag älskar fantasiresultat.

Gårdagen då? Molly kom till mig på jobbet, sen åkte vi till dagis och efter det hämtade vi Ludvig hos en kompis som han följt med hem från dagis. Kvällen gick i ett och vi avlsutade med några avsnitt Entourage.

I morse blev jag väckt klockan 05.50 av att Love låg och sjöng "Gaga, oh-la-la-la, rah-rah-ah-ah-ah-ah." Idag ska jag ut och köpa en blåbärsbuske, vilket är det enda jag kunnat tänka på den senaste veckan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej godingar! Vilken underbar fredag ni haft!!! Önskar fortsatt trevlig helg!Kramar