söndag 2 maj 2010

Ja, jag är hemma...

... igen. Tillbaka i landet med de lappade motorvägarna och ändlösa mil av barrskog. Jag älskar verkligen Sverige. När planet landade i fredags morse, i ett åttagradigt molnigt Stockholm, misstänkte jag att jag skulle känna mig lite smådeppig över vädret. Att kastas från trettio plus med gassande sol till det här skulle kunna kännas lite... pissigt. Men jag var överlycklig åt att komma hem. Det här är min verklighet.

All heder åt USA - ett land som rymmer ungefär hundra vitt skilda länder. Iallfall känns det så! Florida var otroligt härligt. Orlando var superkommerisellt och sådär härligt amerikanskt kitschigt med extra allt. Fort Lauderdale var lyxigt och lite mer beach-chilligt. Jag åker gärna tillbaka!

Ledsen över blogguppehållet, men jag har totalt ägnat mig åt det jag gör allra bäst - umgås med min barn. Dock lider jag av lite jetlag/insomnia så jag kör en uppdatering imorgon istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh,vad fint du skriver!!!kram svärmor