fredag 21 maj 2010

Jag älskar att vara hemma...

... med ett barn som inte är särskilt sjukt. Helt plötsligt blir det kvalitetstid som man har automatiskt när man bara har ett enda barn att ta hand om. Det händer inte ofta, men det är rent ljuvligt.

Ludvig och jag bakar paj. Vi ska bjuda min fina svärmor Margarete på middag ikväll, för att fira hennes födelsedag. Men det blir ingen tårta till efterrätt. Det blir en banankolapaj från Leilas nya bok.

Vi klistrar Star Wars-klistermärken i en samlarbok. Han hjälper mig i tvättstugan. Och så spelar vi Super Mario på Wii. Jag låter honom vinna hela tiden.

Och medan jag sitter här i godan ro och försöker blogga har jag en tiocentimeters Spiderman i plast som ihärdigt försöker klättra upp på ryggen på mig.

2 kommentarer:

grodan bolls blogg sa...

Låter som en supermysig dag =)

Anonym sa...

Härlig dag!
Ska bli härligt att komma på middag!!
Kram svärmor