torsdag 6 maj 2010

Det bara ramlar in roligheter...

... på facebook. 2010 verkar verkligen bli året då det är högsta mode att skaffa barn.

Två av mina kompisar waaaay back från högstadiet basunerar ut bebi- och gravidbilder. Det är härligt och fint!

T är den som redan fått sin bebis; en liten pojke som heter P. T och jag spenderade en sommar i Halmstad runt 1995 eller något sådant... Hela semestern var fylld av bravader och det var glasspojkar och drinkar och pressa pressa på stranden. Vi letade upp varsin latinopojkvän som bröd på halländska där nere också, för det passade ju in i hela sommarcharmen. T's kille hette... ja, vad hette han nu då? Vi kallade honom iallafall för Kveschelrögga för han hade hela ryggen full i böldfinnar. Och det enda jag minns av min pojkvän var att han inte hade något porslin hemma, för hans mamma jobbade i fabriken på Duni och smugglade hem plastbestick och papperstallrikar och det dög gott det.

E är gravid just nu; och det är extra roligt eftersom vägen dit varit kantad av stora svårigheter att få barn. Heja IVF och att inte ge upp! E är också vansinnigt rolig - en nyårsafton hade jag ff-fest hemma, ett riktigt fylleslag. E missade festen men kom över dagen efter. Då fanns det en kvarting hembränt kvar som någon hade glömt, och eftersom E aldrig druckit sig full på sprit innan ville hon gärna prova. Och det visade sig vara så gott att det gick att dricka outblandat! Herregud. E drack upp kvartingen till lunchen. Sen var det horisontellt läge resten av dygnet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahhaaaa... Är det det nyåret som jag och Tyko (burr...) kom dit för att kolla läget åt mamma? När det var någon som hade (minns inte vem) en stor kniv i ärmen på tröjan och det blev något tjaffs med det? hmmm.... ringer det någon liten klocka?