torsdag 13 maj 2010

Jag försöker förbereda...

... Ludvig på operationen till veckan. Vi pratar om doktorn och snoppen och sovandet. Och att han ska ha speciella tuffa operationskläder och så. Men det är inte lätt. Jag vet ju inte heller vad som ska hända helt och hållet.

Ludvig gråter ofta när vi pratar om att det gör ont på snoppen. Framförallt är han livrädd för dumdoktorn fortfarande.

Men jag försöker glädja honom så gott det går; jag lovar till exempel att man får spela obegränsat på Nintendot om man är duktig hos doktorn. Och så får man äta glass varenda dag. Vi kom dessutom överens om att de enda besökarna som släpps in dagarna efter är de som kommer med presenter. För det ska man få när man klarat en operation.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hälsa honom att jag kommer med presenter!
Maria du är en fantastisk mamma!!!
Kramar svärmor

*Monica J sa...

www.1177.se/barnavd/

Om du inte har varit inne på denna sida kan jag verkligen rekommendera denna. Adam tycker det är kul att klicka och det har förbrett honom mycket inför alla sjukhusbesök.

Lycka till!