måndag 15 juni 2009

Och så har vi Molly då...

... som med en nioårings ordförråd har suttit och plitat ner ett brev till sin pappa. Ett brev där hon skrivit att hon bara vill vara där varannan helg hädanefter. Och hon har trixat med ord och stavning för att få till det på engelska, och för att han ska förstå henne rätt.

Det värker i hjärtat på mig. Dels för att hon vill skriva istället för att ringa - för att undvika hans raseriutbrott han kommer få. Dels för att hon vill ta fajten själv, hon vill alltså inte att jag ska prata med honom - för då blir han så arg på mig att han säger en massa elaka saker om mig till Molly. Och dels för att... för att hon bara vill ha ett vanligt liv.

6 kommentarer:

Mamasnest sa...

Vilken kol ung dam hon är, bara det kommer att ta henne igenom detta på bästa sätt!

Mamasnest sa...

Det var inte ordet "cool" som jag stavade fel, det skulle stå klok! :-D

Anonym sa...

Åh hjärtat blöder.... Så verkligen Molly det är över detta! Hör av dig och berätta hur han tog det. Hälsa Mollan att jag är mycket stolt över henne och hoppas vi ses på söndag.

Kram

K sa...

Åh, hoppas hela pappahistorien går väl...vilken fin tjej du har!

C.Nilsson sa...

Lilla söta...

Anonym sa...

Molly,hon är helt underbar!Hoppas bara att pappan visar sig vuxen och blir imponerad av sin fantastiska dotter!!!!
Kram bonusfarmor margarete