torsdag 4 juni 2009

Följande har utspelat sig...


... i det Lindqvistska hemmet ikväll.

Mattias ska ut och powerwalka lite i allra bästa Rosing-stil med underställ och allt. Jag ber honom köpa med Ben & Jerrys hem när han ändå är ute. Half baked vill jag ha. HALF BAKED, tack.

En stund senare kommer han tillbaka.

Mattias: Du, var det Alaska Baked du ville ha?
Jag: Nej.
M: För det var bara "Baked" jag kom ihåg.
J: Vad är det i den då?
M: Vaniljglass med marshmallows och vita chokladisbjörnar.
J: Ja, nej, det var inte den jag ville ha.

(Till saken hör den att jag ALLTID köper något chokladigt från B&J. Detta kan inte ha undgått någon. Jag äter inte ens vaniljglass. Bara om det är det enda som finns.)

J: Du hade ju kunnat skriva ner namnet om det var så svårt att komma ihåg.
M: (skitsur) Ja men vad fan, jag går och byter den.
J: Nej, skitsamma. Jag går och badar istället. Jag vill inte ha.
M: MEN JAG GÅR NU.
J: Skit i det. Jag går och badar.

Sedan pratade vi inte mer på hela kvällen. Förrän vi råkade befinna oss i köket samtidigt för ungefär en halvtimme sedan.

J: Jag fattar inte varför det blev så här.
M: Nej, jag fattar inte heller varför du blev så jävla sur när jag gått till affären åt dig och allt.
J: Nä, men det är ju ungefär som om du bett mig gå till bolaget och kommit hem med vin fast du bett mig köpa öl.
M: Nej, det är inte alls samma sak.
J: Jo, det är det visst.


Åsså satte vi igång igen. Och jag blev kanske lite? otrevlig och så gick han och lade sig. Men alla tjejer förstår mig, det är jag helt säker på. Och det var inte alls något löjligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ihåg att ibland är jag mamma1
kram min goa svärdotter!!

K sa...

Åååå, dumma karl...själv hade jag säkerligen börjat 1) grina av besvikelse, 2) skrika av besvikelse och 3) gått och lagt mig, i ren protest. Half baked är f ö sviiingod.

Fröken Källgrenb sa...

Inte det minsta löjligt. Jag hade fått en gråtatack som inte hade gått över förräns RÄTT JÄVLA GLASS stod framför mej.
BTW, längtar efter dej...
Puss