fredag 12 juni 2009

Blä, jag bloggar...

... dåligt nuförtiden. Har varken lust eller energi just nu.

Var på POP-rea igår. Fyndade en jacka å lite annat till barnen. Köpte en Bondelid-klänning på MQ som jag sedan ångrade. Jag har ju siktat in mig på en X-stitch från Odd Molly egentligen, men eftersom den är så dyr tänkte jag nöja mig med second best. Men ångrade mig alltså. Nu blir det en OM iallafall.

Skolavslutning i regnet idag. Ljuva ord och sånger från sommarspralliga barn. Finns inget bättre. Jag var samlad idag, men det var värre på dagis igår. Jag grät när Ludvig sa hejdå till fröknarna och gick vidare mot storavdelningen. För det är något alldeles speciellt med de förstaste första. De där tanterna som torkar snor och tårar, som plåstrar och matar och kramar och tröstar. Byter blöjor och nerspillda kläder. Så jag grät. Och fröknarna grät. För Ludvig är så speciell att han är en sån unge de alltid kommer att minnas, så sa de.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gråter när jag läser... Kan det ligga i generna månne?